Angående KBT

Tänkte ta och göra ett inlägg om KBT. Jag tror inte att det är så många som läser min blogg som vet vad det är för något, så jag tänkte bara ta och klistra in en liten del av en text jag hittade på nätet:

KBT står för kognitiv beteendeterapi och är en psykoterapeutisk behandlingsmetod som har sina rötter i både kognitiv terapi och beteendeterapi.
KBT är en aktiv behandlingsform där klient och terapeut gemensamt arbetar med att lösa klientens problemet här och nu.
KBT bygger på modern forskning och är idag den terapiinriktning som har bäst vetenskapligt stöd vad gäller effektiva metoder för rad olika problemområden och diagnoser.
KBT utvecklades ursprungligen som en effektiv behandling av depression och ångest men har idag expanderat till att vara en effektivt verktyg vid förändrings- och utvecklingsarbete i de flesta sammanhang.

Men jag är går alltså i en grupp. Vi är 6 personer. Får inte nämna namnen eftersom dom fleta in vill att andra ska veta att dom går där, och vi har alla kommit överens om att inte prata med andra om dom som går där.

Kommer att gå varje torsdag i 10 veckor nu. Fast jag kommer att missa en gång för då åker vi på klassresa.. Aja.
Allt känns bra där, bra personal och trevligt folk. Så jag har inget emot att gå dit! Kommer nog kännas ganska tom sen utan att gå dit, haha...

Vet inte så mycket mer som jag kan skriva egentligen, men för er som känner mig och ser mig typ varje dag kan ju ta och fråga mig om det om det är så att ni undrar något. Annars så kan man alltid bara lämna en kommentar eller något :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0