Dag 22 - Det här upprör mig.

Något som gör mig upprörd är att man inte får vara som man själv vill. Alla måste se likadana ut för att samhället ska tycka om en. Man måste alltid vara uppklädd och sminkad som en docka utan att folk kollar snett på en.
Man får inte heller vara bi- homosexuell. Man får inte vara öppen med att vara kär i en av samma kön. Det tycker jag är förjävligt. Man ska ju inte behöva gå runt och agera som något man egentligen inte är.
Men om det är så man börjar, så är det ju så alla kommer se en som. Om man kommer till skolan/jobbet i en skitigt tröja eller något sånt, så kommer alla märka en som "slarvig" eller liknande.
Alla tycket att första intrycket är jätte viktigt, men det behöver det inte vara. Man kan alltid förändras mot det posetiva eller negativa, man behöver inte alltid vara likadan.

Nu blev det ett ganska långt inlägg, haha. Så nu ska jag sluta skriva, men det är ungefär så jag tycker. Egentligen så kan jag fortsätta mycket mera, men det orkar ni säkert inte läsa, även om jag tycker att ni borde det så att dom flesta kan ända sin syn på människor i världen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0